Breaking News

A Háromkirályok vízesés

A Háromkirályok vízesést a Bihar-hegységben, Pádis magas hegyei és a Boga települése között találjuk, jól eldugva a nagyközönség elől, hiszen nem túl kiépített turistaút vezet oda.  A vízesésesekhez (Gáspár, Menyhárt és Boldizsár) kétféleképpen is eljuthatunk.

A Háromkirályok vízesés a Bulbuci völgyön található, amely a Boga patak baloldali mellékvize. A szűk völgyben a víz folyása gyors és sok apró vízesés tarkítja. A legnagyobb közülük a Három Király, amelynek magassága 40 méter. Három szintje közül, az utolsó a legszebb és a leglátogatottabb, hiszen be lehet menni a vízfüggöny mögé. Ennél a lépcsőnél körülbelül 20 m magasságból zuhan alá a víz. A másik két lépcsőt nehezebb megközelíteni.

Ha a Boga települése felől érkezünk, akkor az első elágazásnál jobbra kell fordulnunk, majd pedig egy kis hídon átmenni. Egyenesen tovább a patak mellett kell haladni, elhagyni az ivókutat is. Majd élesen jobbra kell fordulnunk egy szekérútra, ami igen meredeken emelkedik felfelé, a vízesések irányába.

A Háromkirályok vízesés

A másik megközelítése a Bogát és Pádist összekötő útról lehetséges, ami talán a legegyszerűbb. Ahogy haladunk felfelé a műúton Pádis irányába, balról figyelni kell a turistaút bejáratát, amit a Kék-kereszt jelzés jelöl.

A legjobb helyeket Erdélyben a térképünkön találod:

About erdelyikepek

Check Also

A Torockói-hegység

A Torockói-hegység avagy Torockói-havasok (románul Munții Trascăului) az Erdélyi-szigethegység délkeleti része, az Erdélyi-érchegység északkeleti nyúlványa. Északkelet-délnyugat irányban húzódik. Főleg az Aranyos és a Maros völgye között fekszik, de …